Velkommen til ShopOne

Generelle oplysninger

ShopOne Aps
Cvr: 38995049

Skovparken 11
9440 Aabybro

E-mail: info@shopone.dk
Tlf. nr: 2288 7478

Bestilling

Der kan bestilles varer hos ShopOne via vores hjemmeside på www.shopone.dk. Alle kontrakter indgås på dansk. Med mindre andet er anført, er alle angivne priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Betaling

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa og MobilePay). Alle handler hos ShopOne er gebyrfrit jf. gældende lovbestemmelse.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken www.shopone.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra shopone.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Levering

Levering bliver afsendt til kundens adresse. Fragtprisen ligger på 45 DKK. Ved køb over 899 DKK leveres der fragtfrit.

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

Lagerstatus: Alle varer på www.shopone.dk leveres indenfor 1-3 hverdage. Ved eventuelt udsolgt situationer, vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

Forsøgt levering

Vi sender dig et tracking nummer via e-mail når pakken forlader vores lager. Dette kan du bruge til, at følge din pakke så du kan se hvilken dag den leveres. Er posten gået forgæves kan du afhente din pakke på dit lokale posthus.

Skulle pakke sedlen, mod forventning, mangle i din postkasse, kan du stadig afhente pakken på dit lokale posthus mod fremvisning af gyldigt ID og dit pakkenummer.

Salg til udlandet

Føres varen ud af landet til et ikke EU land, kan momsen søges retur. Dettes gøres ved at indsende toldstemplet faktura for købet. Ved tilbagebetaling af momsen, vil der blive pålagt et gebyr på 250,- for administrationsarbejde.

Alt salg til udlandet kan ske efter forudgående aftale ved henvendelse til: info@shopone.dk.

Vi leverer gerne til udlandet.

Grønland

Vi leverer fragtfrit over 899,- kr. til Royal Arctic Line. Du booker selv fragten derfra, så hvis du vil bestille varer hos os til levering i Grønland, så sender du en mail til os efter du har bestilt dine varer og vi finder vægt og mål på din pakke som du skal bruge til booking hos Royal Arctic Line. Husk at sende dit booking nummer til os pr. mail og vi sætter det på din pakke. 

Fortrydelsesret ved køb online

Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler online på www.shopone.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail (info@shopone.dk). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig skriftlig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

Ved returnering er det vigtigt, at du sender produktet som pakke med Track and Trace nummer, så pakkens rejse kan spores. Vi oplever desværre, at nogle breve og pakker forsvinder i Post Danmarks system og dermed ikke når frem til os. Post Danmark erstatter kun bortkomne pakker såfremt de er sendt som pakke! 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads samt posthuse, pakkeshops mm.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  • Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form som vi tilbyder, samt gebyromkostninger til Mastercard, Diners, Visa, Dankort mv.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.

Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%. Er varen taget i brug eller behandlet således, at der forekommer en værdiforringelse vil denne ikke blive refunderet. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde. I værdiforringelsen vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring af produktet.

Erhvervskunder

For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og ShopOne. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: (Kun efter forudgående aftale)

ShopOne Aps
Skovparken 11
9440 Aabybro

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Der debiteres 99kr i returfragt ved ikke afhentede varer på posthuset/pakkeshoppen. Dette er prisen på fragten tilbage til os.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsretten er begrænset på de naturlige slidedele på de købte varer. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Som virksomhed har du 6 måneders garanti og 6 måneders reklamationsret.

Opstår der problemer med dit produkt, bedes du kontakte os med det samme fejlen opstår via vores mail: info@shopone.dk. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb. Der skal ske henvendelse per mail før vi kan behandle din reklamation.

Ved  formodet berettiget reklamation bedes du selv indsende maskinen til service og vi vil, hvis reklamationen er berettiget, godtgøre rimelig fragtudgift (49kr). Er reklamationen ikke noget der falder indenfor reklamationsretten, men i stedet noget som kan henføres til manglende vedligeholdelse eller fejlagtig brug vil fragtudgiften ikke blive godtgjort.

Vedrørende sliddele og slidtage: Ingen sliddele er reklamationsberettigede, hverken i den 6 måneders garantiperiode eller den 24 måneders reklamationsperiode. Pakninger, o-ringe, forkromning på portafiltre mm. hører under sliddele. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der medsendes en kopi af købsfaktura samt mail vedrørende reklamationen.

Varen skal indsendes til vores adresse: (kun efter forudgående aftale)

ShopOne Aps
Skovparken 11
9440 Aabybro
Mrk. Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage. ShopOne indestår ikke for transportskade ved returnering. Det er alene en sag mellem forbruger og dennes transportør.

Såfremt ShopOne ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. Hvis en vare indsendes til service og vi ikke kan konstatere fejl på produktet, ser vi os nødsaget til at fakturere kunden for et undersøgelsesgebyr til dækning af teknikers arbejdstid.

Transportskade og andre reklamationer

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes indenfor 24 timer, fra modtagelse af pakke. Anmeldelsen bedes sendes til info@shopone.dk.

Send følgende til ShopOne via mail:

  • Foto af kasse udvendig
  • Foto af kasse indvendig
  • Foto af skade

Ved synlige udvendige skader, påtager kunden selv ansvaret for det skadede produkt -

DERFOR:Modtager du en pakke med synlige skader - nægt da modtagelse. Pakken sendes tilbage til os og vi opretter sagen med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.

Klagemulighed

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ShopOne pr. mail og vi vil straks behandle din klage. Skulle vi mod forventning ikke kunne finde en løsning på dit problem, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ShopOne Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

De dataansvarlige på www.shopone.dk er indehaverne.

Som registreret hos ShopOne Aps, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@shopone.dk